TV2Nettavisen

Moral ut, milliarder inn forts.

11.10.2007 @ 08:33

Ifølge Dagbladet er NRKs sendetid verdt 360 millioner kroner i markedsføringen av Keno og andre spill fra Norsk Tipping.

image358

- Sentetiden til Keno alene på tre minutter hver dag vil være verd rundt tre millioner kroner brutto i uka, sier Nils Røang i mediebyrået Red Media til Dagbladet.

Keno-markedsføringen er altså verdt rundt 150 millioner kroner i året. I tillegg kommer markedsføring av andre Norsk Tipping-spill, noe som beslaglegger 54 minutter i uka - eller en verdi på rundt 7,5 millioner kroner per uke, ifølge Røang.


Også Lotteritilsynets ukritiske aksept av Keno får kritikk i dag:

Norske myndigheter lyver når de sier at Keno ikke er et problemspill i Sverige, hevder svenske organisasjoner som jobber med spilleavhengighet overfor P4

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Navn:
Husk meg ?

E-post:


URL:


Kommentar:


Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/5549713
hits